In limbajul firmelor de resurse umane i se spune "leasing de personal", in Codul Muncii practica este numita munca prin agent de munca temporara. Indiferent de denumire, operatiunea reprezinta in esenta inchirierea de forta de munca pe perioade determinate, atata timp cat angajatorul are nevoie.
Daca secretara pleaca in concediu, daca firma isi extinde activitatea pentru o anumita perioada sau daca isi deschide o noua sucursala, leasingul de personal poate fi solutia.
Aparuta de zeci de ani in strainatate, iar la noi, acum zece ani, munca prin agent temporar a luat amploare in Romania mai ales dupa 2003, cand activitatea a fost reglementata de cateva articole din Codul Muncii.
Inainte de 2003, metoda prin care se facea angajarea era incheierea unui contract de prestari servicii. Dupa aparitia legii, se incheie un contract de punere la dispozitie, prin care firma de resurse umane ofera clientului sau un numar de angajati de care acesta are nevoie pentru o anumita perioada
Daca la inceput procedura era cel mai des intalnita la companiile din strainatate care isi deschideau reprezentante in Romania, acum firme romanesti si straine deopotriva folosesc muncitorii sezonieri.
Motivul pentru care companiile apeleaza la aceste servicii este foarte simplu – rentabilitatea.
Pe langa eficienta si rapiditate, firmele mai au si alte avantaje in urma inchirierii de personal. Leasingul de personal este o metoda prin care companiile scapa de eventualele probleme juridice pe care le-ar avea daca ar angaja lucratori cu contract pe perioada nelimitata, dupa care ar trebui sa renunte la ei.
Cand nu mai are nevoie de respectivii muncitori, o firma ar trebui sa-i dea afara, ceea ce ar atrage dupa sine procese, judecati si asa mai departe.
Situatiile in care companiile apeleaza la contractele de munca temporara sunt multiple. In primul rand sunt firme care au bugete pentru un anumit numar de angajati, dar au nevoie si de serviciile altor lucratori, iar aceste cheltuieli sunt incadrate la alte servicii, asa incat sa nu greveze bugetul de personal prestabilit. Un alt exemplu il reprezinta firmele de productie, care au comenzi mari in anumite perioade, pentru care au nevoie de un numar suplimentar de oameni.
Fenomenul de leasing de personal creste cel mai mult pe perioada verii sau la sarbatorile de iarna si de Pasti, cand companiile au "boom-uri" de vanzari ca urmare a campaniilor de promovare. De exemplu, firmele de bauturi racoritoare sau de bere care isi fac reclama prin evenimente in aer liber, targuri de bere, etc. in aceste perioade au nevoie de forta de munca peste necesarul obisnuit. in aceste situatii, firmele angajeaza de la muncitori necalificati, care sa ambaleze, sa transporte produsele si sa le depoziteze, pana la vanzatori si operatori de baze de date.
Comania noastra pune la dispozitia clientilor lucratorii de care acestia au nevoie si le intocmesc toata documentatia de angajare, in schimbul unui comision.
Taxa de leasing se calculeaza in functie de numarul de angajati pusi la dispozitie si de calificarea acestora. Cu cat numarul de angajati este mai mare cu atat taxa scade, cu cat pozitia pe pe piata muncii este mai putin accesibila, cu atat procentul creste. Procentul se calculeaza avand ca punct de referinta salariul brut al angajatului.
Pentru mai multe detalii referitoare la serviciile noastre de Leasing de Personal, va rugam sa ne contactati.